Protectia la impact lateral, SIP+, SICT sau Dynamic Force Absorber , este unul din elementele evaluate atunci cand un scaun auto este testat de una din organizatiile europene de tipul ADAC sau OAMTC.

Atunci cand pleaca in cautarea unui scaun auto, multi parinti sunt atrasi de marele miraj al sistemului Isofix, de pozitia scaunului- adica orintat cu spatele la sensul de mers cat mai mult- lucruri extrem de importante de altfel, dar nu se gandesc la tipurile de calatorii pe care le vor face cu cei mici, cate dintre acestea vor avea loc pe drumuri de tara sau drumuri nationale cu risc de impact frontal si cate se vor petrece in oras, adica acolo unde impactul lateral prin neacordare de prioritate sau impactul din spate sunt frecvente.

Statistica arata ca 1/4 din accidentele rutiere in care sunt impilicati si copii pasageri se produc prin impact lateral, mai precis 23.6%. Interesant este insa faptul ca leziunile rezultate in urma unui impact frontal sunt multe si deosebit de grave comparativ cu cele produse prin impact frontal sau din spate, aproape la fel de grave ca cele produse in urma unei rostogoliri. In ceea ce priveste decesele produse ca unramare a unui ipact lateral, acestea reprezinta circa 32% din total.

Partile corpului cele mai grav afectate intr-un impact lateral sunt capul, apoi trunchiul si membrele, iar mecanismul este cumva dublu, adica dupa ciocnirea dintre cele 2 vehicule, corpul copilului se loveste de elementele de structura ale autovehiculului.

Aceste date statistice au fost cele care au condus, intre-altele la noul standard de omologare al scaunelor auto si anume i-Size (R129), scaunele auto din aceasta categorie avand obligatoriu testare la impact lateral si acesta este si motivul pentru care ADAC sau OAMTC testeaza obligatoriu scaunele si la impact lateral.

Aflati mai multe despre testele de impact ADAC, Plus, OAMTC si Which si rezultatele acestora in setiunile speciale dedicate testarilor.

Povestile parintilor care au fost implicati in accidente rutiere si ale caror copilasi au fost salvat de prezenta sistemelor de protectie la impact lateral SIP+ sau SICT sunt si ele un argument suplimentar in favoarea importantei acestor protectii.

Iata de ce va recomandam, ca intre alte aspecte pe care le luati in calcul in alegerea unui scaun auto sa incercati sa va informati si in privinta testarii la impact lateral a scaunului .