In aceasta sectiune vom incerca sa va tinem la curent cu diverse Alerte Europene RAPEX (adica raportari ale unor scaune auto copii sau accesorii destinate caunelor auto copii raportate ca fiind periculoase prin sistemul European de Alerta Rapida)
- Lionelo Jasper. Este vorba despre un scaun auto omologat conform standardului R44/04 din grupa I, II and III (9-36 kg).

Problema depistata este legata de tetiera, zona care nu confera protectia necesara capului copilului, putand rezulta ranirea grava a acestuia in caz de impact.
Acesta e motivul pentru care acest scaun auto a fost raportat ca fiind nesigur, tara raportoare fiind Olanda.
Iata si ce alte scaune auto periculoase disponibile, din pacate pe piata din Romania ar trebui retrase de pe piata, fiind marcate ca Alerta Serioasa conform alertelor emise de Comisia Europeana:
2. Avionaut Glider ( Tara Raportoare: Slovacia): In caz de impact, centurile nu pot fi desfacute cu usurinta, rezultand probleme la descarcerare. Neconform cu standardul de omologare R44.04

3. Chipollino Comp (tara raportoare: Slovacia): risc de rupere a carcasei de plastic si risc de deplasare mare a zonei capului in caz de impact, putand rezulta leziuni extrem de severe. Neconform cu standardul de omologare R44.04

4. Coto Baby Jazz (tara raportoare Slovacia): Risc crapare carcasa in caz de impac, cu lezare severa zona capului si descarcerare ingreaunata in caz de impact

5. Concord X-Bag (Tara Raportoare Slovacia)- Produs neconform cu standardul de omologare R44-04 (risc lezare zona capului si coloana cervicala in caz de impact)

6. BeSafe iZi Go X1: tara raportoare Germania. Problema: atunci cand este folosit in combinatie cu baza Isofix, conexiunea se poate slabi in caz de impact, conducand la accidentarea copilului. Produsul nu este conform cu standardul UN/ ECE No. 44-04.

7. Kinderkraft Mink: tara raportoare Polonia. Problema: manerul este prost atasat de scaun, ceea ce poate conduce la detasarea scaunului si accidentarea copilului. Masura ceruta: retragerea de pe piata. Pagina de retur pentru consumatori: https://kinderkraft.com/en/info

8. MamaLoes Ding Twist 360° Autostoel 0-36kg: tara raportoare Louxemburg. Problema: in cazul producerii unui accident, acest tip de scaun nu reduce deplasarea inertala a corpului copilului putand rezulta ranirea grava a acestuia. Instructiunile de instalare nu sunt corcete ceea ce creste si mai mult riscul unei ranri grave. Scaunul nu este conform standardului de siguranta european UN/ECE No 44-04.
9. Chicco Kiros baza Isofix i-Size, tara raportoare Italia. Problema: mecanismul de blocare a scaunului auto nu functioneaza corespunator, ceea c duce la detasarea scaunului de pe baza in cazul unui impact. Nu este conforma cu standardul european UN/ECE No 44-04
Iata si link-ul Comisiei Europene prin care puteti afla toate informatiile necesare pentru a putea contacta vanzatorul de la care l-ati cumparat, in cazul in care acesta nu va contacteaza direct:
Fundatia Siguranta Auto Copii isi propune sa va informeze la timp despre toate aceste tipuri de Alerta Europeana Scaun Auto Periculos, sau despre rezultatele ultimelor teste de impact independente efectuate de ADAC, WHICH sau Plus pentru ca bebelusul sau copilul dvs sa calatoreasca intotdeauna in conditii de siguranta!