De vineri, 4 decembrie 2020, mi s-a implinit un vis frumos si anume: Romania e pe harta Sigurantei Rutiere a Micilor Pasageri.

 

 

 

 

 

 

Dupa ani de zile in care Romania a aparut doar ca un numar  (cel mai mare numar…) pe slide-urile ce prezentau mortalitatea de cauza accidente rutiere atat in randul adultilor, cat si al copiilor, de acum tara noastra are o voce in acest prestigios for international, Conferinta dedicata Sigurantei Micilor Pasageri, conferinta organizata de TUV Munchen: vocea Fundatiei Siguranta Auto Copii, singura organizatie non-guvernamentala care are ca scop cresterea nivelului de siguranta al micilor pasageri ce calatoresc pe soselele din Romania.

Pornind de la o statistica extrem de trista, care indica faptul ca in loc sa asistam la o scadere a numarului de accidente rutiere cu victime in randul copiilor cu varsta intre 0-12 ani, asa cum se intampla in toate celelalte tari din Uniunea  Europeana, la noi cifrele se incapatanzeaza sa creasca si in loc sa observam dupa 2014 o crestere accentata a gradului de utilizare a scaunelor auto pentru copii, la noi procentul a ramas undeva la 20%, Fundatia Siguranta Auto Copii si-a propus sa afle motivele din spatele acestor statistici: de ce parintii din Romania continua sa isi transporte copiii la fel ca acum 30 de ani: neasigurati in scaun special si nici macar asigurati in centura de siguranta a autovehiculului.

Analizand datele obtinute prin studiul observational efectuat pe un numar de 1371 copii care au vizitat cele doua Centre Siguranta Auto Copii in perioada 1 Octombrie 2019- 15 Noiembrie 2020 am reusit sa tragem cateva concluzii si sa putem stabili liniile directoare ale Planului de Actiune Siguranta Auto Copii pentru perioada 2021-2030.

Iata cateva din concluziile noastre:

  1. Necunoastrea de catre parinti a legislatiei in vigoare referitoare la transportul copiilor cu autovehiculul
  2. Lipsa unor surse de informare corecte referitoare la siguranta auto a micilor pasageri
  3. Lipsa unei campanii nationale referitoare la siguranta in trafic a micilor pasageri
  4. Numarul mic de amenzi primite de soferii care nu respecta legislatia referitoare la transportul micilor pasageri
  5. Poate ultima de pe lista (oricat de ipocriti am fi) este cauza financiara.

Pornind de la datele studiului observational, am elaborat primul Plan de Actiuni in domeniul Sigurantei Auto a Micilor Pasageri.

Planul include:

Componenta educationala

 

 

 

 

 

 

 

 

  • O componenta de crestere a gradului de constientizare la nivelul societatii romanesti in privinta sigurantei auto a micilor pasageri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Doua proiecte speciale: „Siguranta Auto a Copilului Tau incepe de la Maternitate” si „A Doua Sansa pentru Scaunul Meu Auto”

 

 

 

 

 

 

 

In articolelele urmatoare va vom prezentag pe larg fiecare din aceste initiative marca Fundatia Siguranta Auto Copii si va vom invita, ca in masura dispniilitatii voastre. sa va alaturati unia dintre aceste proiecte.

Cancerul, bolilele genetice sunt probleme grave ale societatii, dar din pacate nu sunt niste probleme ce pot fi anticipate sau prevenite.

Accidentele rutiere cu victime in randul copiilor au cauze clare si sunt atat de usor de prevenit.

Depinde doar de TINE si de TINE si de TINE sa o faci si sa ajuti la salvarea unor vieti! Nu este normal ca 6% din vietiel aduse pe lume in 2019 sa piara din cauza unui accident rutier! E un procent ingrozitor de mare pentru o tara ca a noastra, tara cu natalitate atat de mica.

Nu uita : „Siguranta Auto a Copilului tau NU ESTE OPTIONALA!  Si inca ceva: Nici Siguranta Auto a Copilului prietenului tau nu este optionala, atata vreme cat tu stii ca viata sa poate fi ocrotita si stii exact cum!”

Asa ca drag parinte: implica-te, raspundeste informatiile legate de siguranta micilor pasageri printre prietenii tai si ajuta-ne sa schimbam statistici!