Iata ca luna august a adus o noua Alerta Europeana Scaun Auto Periculos.
Modelul raportat acum si care trebuie retras urgent de pe piata si pentru care cumparatorii trebuie contactati urgent pentru a-l restitui, se numeste Lionelo Jasper. Este vorba despre un scaun auto omologat conform standardului R44/04 din grupa I, II and III (9-36 kg).
Problema depistata este legata de tetiera, zona care nu confera protectia necesara capului copilului, putand rezulta ranirea grava a acestuia in caz de impact.
Acesta e motivul pentru care acest scaun auto a fost raportat ca fiind nesigur, tara raportoare fiind Olanda.
Iata si ce alte scaune auto periculoase disponibile, din pacate pe piata din Romania ar trebui retrase de pe piata, fiind marcate ca Alerta Serioasa conform alertelor emise de Comisia Europeana:
1. Avionaut Glider ( Tara Raportoare: Slovacia): In caz de impact, centurile nu pot fi desfacute cu usurinta, rezultand probleme la descarcerare. Neconform cu standardul de omologare R44.04
2. Chipollino Comp (tara raportoare: Slovacia): risc de rupere a carcasei de plastic si risc de deplasare mare a zonei capului in caz de impact, putand rezulta leziuni extrem de severe. Neconform cu standardul de omologare R44.04
3. Coto Baby Jazz (tara raportoare Slovacia): Risc crapare carcasa in caz de impac, cu lezare severa zona capului si descarcerare ingreaunata in caz de impact
4. Concord X-Bag (Tara Raportoare Slovacia)- Produs neconform cu standardul de omologare R44-04 (risc lezare zona capului si coloana cervicala in caz de impact)
5. Sparco 4142 Turvaistuin 0-18 kg (tara raportoare: Finlanda)
In cazul unui impact frontal, scaunul auto nu confera protectie in privinta deplasarii in fata a capului, ceea ce poate duce la ranirea grava a copilului. De asemenea, manualul nu mentioneaa grupa de greuate pentru care este recomandat aest scaun, informatia fiind prezenta doar pe eticheta. does not correspond to one indicated in the label and for which the product is intended.
Produsul nu e conform cu standardul UN/ECE N. 44-04.
7. Baza scaun auto Kiros i-Size (tara raportoare-Italia)
Meanismul de blocare care conecteaza baza de scaunul propriu-zis poate sa nu functioneze corect. In consecinta, scaunul se poate detasa de pe baza, existand riscul accientarii copilului in cazul unui impact su a unei opriri bruste. Produsul nu corespunde standardului de omologare.
8. BeSafe IziGo X1 (tara raportoare-Germania)
Daca scaunul e utilizat impreuna cu baza Isofix, conexiunea nu e ferma, iar scaunul de poate detasa de pe baza in cazul unui acident, rezultand ranirea copilului. Produsul nu e conform cu standardul e omologare.
Iata si link-ul Comisiei Europene prin care puteti afla toate informatiile necesare pentru a putea contacta vanzatorul de la care l-ati cumparat, in cazul in care acesta nu va contacteaza direct:
Siguranta Auto Copii isi propune sa va informeze la timp despre toate aceste tipuri de Alerta Europeana Scaun Auto Periculos, sau despre rezultatele ultimelor teste de impact independente efectuate de ADAC, WHICH sau Plus pentru ca bebelusul sau copilul dvs sa calatoreasca intotdeauna in conditii de siguranta!
Comenteaza