Testul de impact austriac: OAMTC

Testul de impact austriac: OAMTC (adica Automobil Club Austriac) reprezinta o alta sursa validata de informatii referitoare la testarile de siguranta carora sunt supuse scaunele auto copii.

OAMTC publica aceste rezultate de 2 ori pe ani, la fel ca ADAC, criteriile de evaluare si modul de interpretare fiind similare.

Centrul Siguranta Auto Copii va pune la dipozitie si rezultatele acestr testari pentru a va ajuta sa faceti cele mai potrivite alegeri pentru micutii vostri.

Criteriile de testare, precum si interpretarea testului de impact efectuat de OAMTC sunt similare cu cele a testului efectuat de catre ADAC.

Iata pentru inceput, rezultatele celei mai recente ale acestui Testul de impact austriac: OAMTC

În 2020, ÖAMTC și partenerii săi au testat din nou cele mai noi scaune pentru copii în ceea ce privește siguranța, funcționarea, ergonomia și nivelurile de poluanți. Steffan Kerbl, expert în scaunul pentru copii al clubului de mobilitate, a dat rezultate: „De data aceasta nu a existat„ foarte bun ”, dar niciunul dintre cele 23 de modele nu a trebuit să fie evaluat„ insuficient ”. Acest lucru arată că producătorii au recomandările noastre și Luați în serios sugestiile de îmbunătățire. ” În detaliu, 17 din cele 23 de scaune pentru copii testate au fost calificate „bune”, cinci au obținut un rating „satisfăcător”, iar un model a fost „suficient”. Prezentarea generală a rezultatelor poate fi descărcată și de pe www.oeamtc.at/presse.

Poluare scăzută, funcționare și securitate nu sunt întotdeauna de top

O problemă care a dus deseori la devalorizarea unor scaune care sunt de fapt bune în testul ÖAMTC în ultimii ani a fost poluarea. „Substanțele cancerigene au fost găsite în special în huse. Este plăcut că de data aceasta toate modelele obțin rezultate bune până la foarte bune si conform acestui criteriu – deci se poate face și fără substanțe, dintre care unele sunt extrem de toxice”, spune Kerbl. În plus, a existat foarte puține modele de care să se plângă în ceea ce privește ergonomia: spațiul pe scaun, spațiul necesar în mașină, poziția scaunelor și confortul sunt în zona verde pentru aproape toate modelele.

Cu toate acestea, în domeniile siguranței și funcționării, trebuie făcute compromisuri cu unele scaune pentru copii. Expertul ÖAMTC, Kerbl: „Aici, se remarcă Osann Flux Plus, singurul scaun evaluat cu„ suficient ”. Acest model ieftin s-a dovedit a avea un risc crescut de rănire în cazul unui accident frontal, iar scaunul ar putea fi mai stabil în vehicul Ghidajul centurii este destul de complicat, ceea ce poate duce la neasigurarea corectă a copilului. ” Faptul că chiar și un model mai scump nu protejează împotriva erorilor de operare este prezentat de carcasa scaunului Beryl de la Maxi-Cosi: Acest model acoperă o gamă largă de vârstă (de la naștere până la aproximativ șapte ani), ceea ce are ca rezultat unele particularități la instalare. Copiii mici trebuie să fie asigurați în direcția opusă, copiii cântărind peste 13 kg în direcția de deplasare. Pentru copiii cu greutatea peste 18 kg, centura vehiculului trebuie să fie utilizată și pentru fixare în plus față de Isofix – toate acestea pot determina părinții să instaleze scaunul prea devreme în direcția de deplasare sau să-l folosească prea mult timp fără centura de siguranță a vehiculului.

Scaunele pentru copii pliabile sunt „satisfăcătoare”

Cu Chicco Fold & Go i-Size și Mifold Hifold Fit and Fold Booster, de această dată au fost reprezentate două scaune pentru copii pliabile în testul ÖAMTC. Verdictul lui Steffan Kerbl: „Ambele modele obțin un rating„ satisfăcător ”. Când sunt pliate, acestea se caracterizează prin amprenta redusă și, prin urmare, se adresează familiilor care, de exemplu, folosesc diferite mijloace de transport în vacanță sau se bazează pe oferte comune . ” Copiii cu vârsta cuprinsă între 4 și 12 ani sunt asigurați în aceste modele (mai exact, sunt scaune de siguranță cu spătar) cu centura vehiculului, cu Chicco, Isofix este posibil și în unele modele de vehicule. În timp ce Chicco este puțin mai complicat de utilizat datorită diferitelor elemente suplimentare (plăcuțe de curea, protecție la impact lateral), s-a constatat un risc crescut de rănire la un impact lateral cu mifold. În ansamblu, însă, ambele modele sunt adecvate scopului declarat.

Apropo: Atunci când alegeți scaunul potrivit și îl instalați în propria mașină, este bine sa apelati la experti specializati. Deoarece numai dacă scaunul pentru copii a fost instalat corect, acesta protejeaza copilul in cazul unui accident rutier.

Testul de impact austriac: OAMTC

Misiunea Centrelor Siguranta Auto Copii este de a va pune la dispozitie informatii actualizate referitoare la siguranta auto a micilor pasageri si de a va ajuta sa luati deciziile potrivite in functie de varsta, inaltime, greutatea copilasului si marca, modelul si anul de fabricatie al masinii in care acest scaun va fi instalat.

Nota Editorului: Materialul si imaginile sunt preluate de pe site-ul OAMTC Austria.

Lasă un răspuns