Testarea ADAC Mai 2022 a fost publicata astazi, iar rezultatele, asteptate cu sufletul la gura de producatorii din industria scaunelor auto pentru copii au fost cu adevarat de SENZATIE!

Unele branduri si-au pastrat pozitia de market lider in acest domeniu al sigurantei in masina al micilor pasageri, impresionand prin note excelente, altii au dezamagit, iar altii continua trendul pozitiv, lansand la fiecare editie noi modele bune si foarte bune.

Au fost testate in total 30 scaune auto, dintre care patru au obtinut scor slab.

Rezultatele ADAC din anii anteriori sunt inca rezultate la care ne putem raporta, astfel ca “ingerii galbeni” (asa cum sunt cei de la ADAC supranumiti), ne sfatuiesc sa consultam ceea ce au publicat din anul 2015 pana in prezent.

Din totalul de 30 de modele, 19 scaune au obtinut rezultate bune, iar sase au primit scor satisfacator.

Starul de necontestat al acestei sesiuni de testare ADAC este fara indoiala Cybex Anoris T i-size singurul model de scaun auto cu airbag integrat in scutul de impact.

Acesta a obtinut un scor rar acordat, foarte bun, ceea ce inseamna ca cei de la Cybex, inainte de a lansa si a pune pe piata acest model, Anoris T i-size, au studiat cerintele si chiar au depasit masurile de protectie. Anii de cercetare ai echipei de ingineri germani si-au spus si de aceasta data cuvantul.

Inainte de toate va amintim ca scorurile ADAC sunt intre 0.6 si 5.5, marcate prin culori, unde verde este scor bun si foarte bun, iar 5.5 este foarte prost.

Cybex Anoris T i-Size a fost singurul scaun pentru copii orientat cu fata la sensul de mers si inclus in acest test care a primit calificativul „foarte bun” pentru protecția sa în caz de impact frontal. Cybex Anoris T i-Size este omologat pentru copii cu înălțimea între 76 cm și 125 cm. Testele de impact au fost efectuate cu manechinul Q1½ și Q6 (corespunzător unui copil de 1½ și 6 ani) (fiecare în poziție șezând și culcat). Scaunul pentru copii este montat în vehicul cu Isofix și un picior de sprijin și are un airbag care este integrat în scutul de impact.

Airbag-ul se declanșează la aproximativ 25 de milisecunde după impact, umple inițial întreaga zonă dintre manechin și scutul de impact și apoi se desfășoară peste scutul de impact în direcția capului manechinului. Airbag-ul este complet umplut cu gaz la aproximativ 40 de milisecunde după impact. Datorită conexiunii Isofix fixe dintre scaun și vehicul și a bunei cuplari a manechinului la scaun (prin airbag), manechinul este frânat aproape simultan cu vehiculul – ca într-un scaun pentru copii bun orientat spre spate – și toate Măsurătorile sunt luate pe cap, gât și piept. Sarcinile indică un risc scăzut sau foarte scăzut de rănire .

Modelul Cybex  Anoris T i-Size va fi oficial lansat in standul Siguranta Auto Copii de la Babyboom, iar specialistii nostri va vor sta la dispozitie cu raspunsuri la toate intrebarile legate de modul in care se declanseaza airbagul integrat in perna de impact, cum sunt calculate fortele si care sunt grupele de varsta pentru care acest scaun e cea mai buna alegere.

In standul Siguranta Auto Copii vor fi lansate si cele mai noi modele de provenienta scandinava: BeSafe Stretch si Axkid Minikid 3.0 cele mai noi si printre cele mai sigure scaune auto ale categoriei RF Prelungit.

Marii jucatori ai industriei, Cybex, Britax-Romer, BeSafe si Maxi-Cosi au ocupat si in acest an pozitii excelente in clasamentul sigurantei, iar Recaro incepe sa recupereze teren dupa rezultatele anilor anterior.

De remarcat faptul ca, contrar afirmatiilor nedocumentate si hazardate ale expertilor certificati online, cele mai multe dintre scoicile testate anul acesta au scoruri de siguranta mai bune in montajul in centuri comparativ cu montajul in Isofix. In concluzie, asa cum ne-au transmis de altfel si specialistii de la VTI nu tipul de prindere este important (centuri versus Isofix) ci constructia scaunului auto.

Anul acesta producatorul american Graco reuseste sa confirme commitmentul pentru siguranta, reusind sa obtina rezultate bune si foarte bune pentru 3 dintre modelele sale, cate unul din fiecare categorie: Graco Snugessentials + Base Isofamily i-Size, Graco Turn2Me si Graco EverSure. Este un semn ca industria de profil a reusit sa se conformeze cerintelor parintilor si sa aduca pe piata cel mai accesibil scaun auto rotativ 360 grade cu scor bun de siguranta in testele de impact, Graco Turn2Me.

O alta performanta remarcabila este cea a italienilor de la Peg-Perego, ale caror modele au avut rezultate excelente, semn ca ADAC chiar a reusit sa responsabilizeze producatorii de scaune auto pentru copii si sa ii ambitioneze sa dezvolte modele din ce in ce mai bune.

Trecem acum de la categoria premiantilor cu coronita, la categoria modelelor cu rezultate mai putin fericite.

In aceasta categorie sunt de remarcat modele precum Kinderkraft Comfort Up cu un scor de 5.5 (scor de siguranta 5,5, cu multe riscuri de securitate, atat la impact frontal, cat si impact lateral, stabilitate si pozitionare centura): Modelele  Lionello Antoon RWF si Walser Kids Experts Nomi au obtinut ambele un scor de 5.0 pentru toxicitatea materialelor,  in vreme ce modelul Urban Kanga Uptown Model TV107 cu scor de 4.8 pentru siguranta.

Alte modele evolutive au dezamagit si la aceasta editie prin performanta redusa, in ciuda promovarii intense a comerciantilor, scorul de siguranta nereusind sa depaseasca fatidica cifra 3.0.

Iata AICI lista completa a scaunelor auto incluse in testarea ADAC Mai 2022 si modul in care fiecare model in parte a performat.

Va asteptam in Centrele Siguranta Auto Copii Romania si Republica Moldova pentru a testa cele mai bune modele de scaune auto pentru copii si a mintelege modul corect de alegere si utilizare a unui scaun auto pentru micul pasager.

Imaginile si textul sunt preluate de pe site-ul ADAC.