Testarea NHTSA este realizata de Administratia Sigurantei Traficului Rutier din cadrul Departamentului de Transport al Statelor Unite ale Americii.

Daca pana in 2020, testele de impact efectuate peste ocean nu includeau testarea la impact lateral, acum NHTSA, pentru a armoniza standardele de evaluare a scaunelor auto a schimbat procedura de testare, aceasta devenind mult mai dura si mai riguroasa.

„Viata fiecarui copil este pretioasa, iar munca Departamentului va fi aceea de a salva vietile tinere” declara in cursul anului trecut Secretarul de Stat al Transporturilor din Statele Unite ale Americii, dna. Elaine L. Chao.

Este important ca parintele sa aiba un scaun sigur pe care sa il poata folosi in mod corect, nu doar un scaun sigur, dar complicat de utilizat.

Scaunele evaluate astfel primesc de la o stea la 5 stele in functie de criteriile analizate, astfel incat un parinte sa se orienteze usor in privinta alegerii scaunului auto.

În cadrul acestui program, NHTSA testează scaunele auto pentru copii în trei domenii principale: instalarea corectă, stabilitatea și performanța în cazul impactului frontal și lateral (așa-numitul T-Bone Crash).

Testele de instalare corectă implică montarea scaunului auto într-o varietate de vehicule, utilizând atât centurile de siguranță ale vehiculului, cât și sistemul de fixare NHTSA evaluează cât de ușor este de instalat scaunul auto și cât de bine se potrivește în diferite vehicule.

Testele de stabilitate evaluează capacitatea scaunului auto de a rămâne în poziție în cazul unui accident. Testul de stabilitate implică aplicarea unei forțe laterale asupra scaunului auto pentru a vedea dacă acesta se răstoarnă sau se deplasează.

Testele de performanță în cazul impactului evaluează modul în care scaunul auto protejează copilul în cazul unui accident. Aceste teste implică simularea unei coliziuni frontale la o viteză de 56 km/h și laterale la o viteză de 48 km/h cu ajutorul a 7 tipuri de manechine :

  • un manechin de nou-născut cu greutate de 3.4 kg
  • un manechin de bebeluș de 12 luni care are înălțimea (atunci când e așezat în scaun) de 47 cm și greutatea de 10 kg
  • un manechin Q3 care are înălțimea (atunci când e așezat în scaun) de 55.6 cm, greutatea de 14.5 kg
  • un manechin Hybrid III HY-3YO (copil 3 ani) care are înălțimea (atunci când e așezat în scaun) de 54.6 cm și greutatea de 16.2 kg
  • un manechin Hybrid III HYIII-6YO (copil 6 ani) care are înălțimea (atunci când e așezat în scaun) de 63.5 cm, 23,4 kg
  • un manechin Hybrid III cu greutate reală (HYIII-6YO-W) care are înălțimea (atunci când e așezat în scaun) de 63.5 cm și greutatea de 27.9 kg
  • un manechin Hybrid III (copil 10 ani), HYIII-10YO care are înălțimea (atunci când e așezat în scaun) de 72.4 cm și greutatea de 35.3 kg.

NHTSA evaluează nivelul de protecție oferit de scaunul auto, inclusiv gradul de protecție a capului și a pieptului, și măsoară nivelul de forță rezultat ca urmare a impactului la nivelul diverselor zone ale manechinului.

Pe baza acestor teste, NHTSA atribuie un scor general scaunului auto pentru copii, bazat pe evaluarea sa în cele trei domenii principale.

Acest scor poate fi folosit de consumatori pentru a compara performanța scaunelor auto pentru copii disponibile pe piață și pentru a alege un scaun auto pentru copii care să ofere protecție adecvată și siguranță copilului în cazul unui accident.

NHTSA (Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA) efectuează teste de impact lateral pentru scaunele auto pentru copii în cadrul programului său de evaluare a scaunelor auto pentru copii.

În ultima perioadă aceste teste de impact efectuate de NHTSA au dus la retragerea de pe piața din Statele Unite a unor modele de scaune auto ale unor branduri mari (modele concepute struct pentru această piață). Iată AICI și AICI două liste cu modele de scaunele auto retrase de pe piața din SUA.

Testul de impact lateral efectuat de NHTSA și extrem de important în contextul accidentelor produse în mediul urban, prin neacordare de prioritate implică simularea unei coliziuni laterale cu o barieră care imită un vehicul aflat în mișcare. În timpul testului, scaunul auto pentru copii este montat pe un dispozitiv care imită o banchetă de mașină și este plasat la un unghi de 90 de grade față de direcția de mișcare a impactului. Manechinele sunt plasată în scaunul auto (în funcție de omologarea acestuia).

NHTSA măsoară forțele și accelerările din timpul impactului și evaluează nivelul de protecție oferit de scaunul auto pentru copii, inclusiv gradul de protecție a capului și a pieptului. Scaunele auto care obțin scoruri bune în testele de impact lateral sunt capabile să reducă forțele la niveluri care minimizează riscul de leziuni grave sau fatale pentru copil.

Este important de menționat că testul de impact lateral a devenit obligatoriu pentru toate scaunele auto pentru copii omologate după februarie 2014, în conformitate cu standardul federal FMVSS 213 (Federal Motor Vehicle Safety Standard 213). Scopul testului de impact lateral este de a crește nivelul de siguranță a scaunelor auto pentru copii în cazul unui accident lateral.

Nu se poate spune dacă testarea NHTSA (Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA) sau testarea ADAC (Clubul Automobilistic German) este mai bună decât cealaltă. Ambele teste sunt concepute pentru a evalua siguranța scaunelor auto pentru copii și oferă informații importante pentru consumatori.

Cu toate acestea, există unele diferențe între cele două teste. Testele NHTSA se concentrează mai mult pe evaluarea performanței scaunului auto pentru copii în cazul unui impact frontal și lateral, în timp ce testele ADAC includ și teste suplimentare pentru impactul din spate și acordă atenție și testele de instalare.

Testele ADAC sunt considerate unele dintre cele mai riguroase și mai detaliate teste de evaluare a scaunelor auto pentru copii din lume și sunt adesea folosite ca punct de referință în industrie. Testele ADAC evaluează scaunele auto pentru copii într-o varietate de domenii, inclusiv instalarea, siguranța în cazul impactului, confortul și manipularea.

În cele din urmă, atât testele NHTSA, cât și cele ADAC oferă informații importante pentru consumatori și sunt utile în alegerea unui scaun auto pentru copii care să ofere o protecție adecvată și siguranță copilului în cazul unui accident. Este important să examinați ambele seturi de informații și să alegeți un scaun auto pentru copii care să îndeplinească nevoile și cerințele specifice ale copilului și ale familiei voastre și ideal să alegeți un scaun auto de la un brand care este prezent atât pe piața europeană, cât și pe cea din Statele Unite ale Americii deoarece în acest mod veți putea fi siguri că respectivul brand este unul serios, riguros în designul și construcția scaunului auto astfel încât să poată trece aceste două tipuri de testări de impact independente și că surprizele ăn viața reală prin utilizarea unui produs incomplet testat pot fi astfel evitate.