Recent, mai mulți părinți din diverse țări europene, au reclamat uzura centruilor scaunului cu prindere în 5 puncte pentru modelului Besafe Stretch.
In același timp, e cel mai mare grup de profil dedicat scaunelor Rear-Facing din Suedia, țara în care se vând și se utilizează cele mai multe scaune din categoria ERF (utilizare exclusivă cu spatele la sensul de mers) o postare legată de problema uzurii neașteptate și îngrijorătare a acestor hamuri a atras alte 230 de comentarii cu imagini similare.
Articolul acesta conține informații preluate de pe carseat.se, un site din Suedia specializat in zona scaunelor rear-facing, ai cărui admini s-au implicat activ în găsirea răspunsurilor legate de această sitiușie. Vom reda mai jos, pe scurt atât problema ân cauză, cât și posibilele răspunsuri, concluziile râmânand să le trageți voi.
Aceasta este o situație interesantă care a generat multă îngrijorare în rândul părinților și o expunere mai puțin favorabilă pentru BeSafe.
Cunoștințele generale despre hamuri (centuri) ale consultanților în siguranță auto sau vânzătorilor de scaune auto sunt destul de limitate.
Majoritatea părinților știu foarte puțin despre funcția acestor sisteme de centuri și despre modul în care acesta funcționează.
- A greșit BeSafe cu ceva? – NU
- Este BeSafe responsabil pentru problemă? – DA și NU
- Putea BeSafe să gestioneze altfel situația? – NU (deși poate ar fi fost util să ofere mai multe informații, iar aceasta remarcă, ce aparține carset.se se aplică și pentru transmiterea mai transparent a informațiilor în România)
- Afectează problema hamului siguranța? – NU (dar nu din motivele pe care le-ai putea crede)
- Ar trebui să înlocuiesc un ham deteriorat? – DA! (Importatorul BeSafe sau magazinul de unde ai achiziționat scaunul vor aranja acest lucru)
- Știm cum s-a deteriorat hamul? – NU CU ADEVĂRAT (există câteva teorii diferite)
BeSafe nu a făcut nimic greșit și a fost la fel de surprins ca oricine altcineva de această problemă. Au acționat rapid pentru a analiza situația și a liniști clienții îngrijorați.
Cine este responsabil?
BeSafe este 100% responsabil în ceea ce privește soluționarea problemei, dar, în același timp, nu a avut nicio legătură directă cu cauza acesteia.
Modelul de scaun auto Stretch este produs de BeSafe, dar este compus din multe componente diferite.
Unele sunt fabricate intern, în timp ce altele sunt achiziționate din alte surse. Și aici ajungem la ham, care este produs de o mare companie suedeză.
Hamul sau sistemul de centuri cu prindere în 5 puncte pentru modelul Stretch este produs de Holmbergs.
Aceștia domină piața și sunt cunoscuți pentru faptul că sunt cei mai buni.
Holmbergs este o soluție mai scumpă decât altele și se remarcă prin siguranță, calitate și fiabilitate – exact ceea ce îți dorești pentru un scaun auto care salvează vieți.
BeSafe nu a folosit produse ieftine din China pentru modelul Stretch, lucru care se reflect de altfel în prețul de vânzare.
Branduri bine cunoscute din categoria scaunelor auto „rear facing”, cum ar fi Axkid, Britax, Klippan și Maxi-Cosi, folosesc toate sisteme de centuri produse de Holmbergs.
Problema nu are cu adevărat legătură cu BeSafe, ci este în totalitate datorată celor de la Holmbergs.
Mai jos discutăm ce ar fi putut să meargă prost.
Situația, desigur, provoacă îngrijorare în rândul utilizatorilor modelului Stretch.
Nu este deloc plăcut să cumperi un scaun auto foarte scump și apoi să te îngrijorezi pentru siguranță.
Ar fi fost util să se ofere mai multe informații pe site-ul web al producătorului si al importatorilor și distribuitorilor săi la nivel european, pentru a liniști clienții.
Când lipsesc informațiile, apar zvonuri și speculații și asta reproșăm întotdeauna reprezentanților brandurilor (vorbim de producători) care ″uită″ să fie transparenți.
Siguranța este, desigur, cel mai important lucru într-un scaun auto. Cu toate acestea, aceasta nu este deloc afectată de această problemă, lucru care poate părea ciudat. Crestătura din plastic nu afectează siguranța? Nu este sistemul de centuri cu prindere în 5 puncte important? Nu ar trebui să fie 100% intact? Desprinderea materialului hamului nu este periculoasă? Poate acesta să se rupă în caz de accident?
Care este scopul hamului într-un scaun auto orientat cu spatele la direcția de mers? Simplu spus, hamul este acolo pentru a menține copilul aproximativ în poziție. În cazul unui impact frontal, care este cel mai comun, copilul este împins în spatele scaunului auto. Hamul va absorbi o parte din forțele de recul atunci când scaunul se mișcă înapoi.
În coliziunile laterale, forțele exercitate asupra hamului sunt diferite, dar nu sunt mari. Răsturnarea mașinii este rară, iar în acest caz, desigur, este bine să ai un ham strâns. Indiferent de situație, forțele totale asupra hamului într-un scaun auto rear-facing sunt extrem de mici.
Este dificil de explicat cât de bine este supradimensionat un ham din punct de vedere ingineresc. Chiar dacă jumătate din materialul hamului (chingii centuriilor scaunului) este uzat, acesta va continua să funcționeze excelent. Există o marjă de siguranță uriașă și exact așa ar trebui să fie. Cu toate că aceste marje sunt mari, recomandăm întotdeauna înlocuirea acestui sistem de centuri, chiar și în cazul unor deteriorări minore, pentru a fi în siguranță.
Problema cu modelul BeSafe Stretch a fost reprezentată de crestăturile din plastic, care arată îngrozitor. Plasticul este acolo pentru a asigura o potrivire corectă, pentru a arăta bine și pentru a fi mai ușor de utilizat. Sub plastic, catarama este făcută din oțel și nu se va rupe niciodată, indiferent de circumstanțe. Prin urmare, crestăturile nu afectează deloc siguranța.
Continuarea utilizării scaunului cu crestături în plastic ar putea, teoretic, să ducă la uzura hamului. Deși acest lucru este neplăcut și inestetic, nu afectează siguranța. Pare aproape imposibil ca uzura să ajungă într-un punct atât de avansat încât să devină o problemă relevantă.
Un scaun auto rear-facing premium și scump ar trebui, desigur, să fie impecabil, iar menținerea acestuia într-o stare bună este importantă și în cazul în care intenționezi să-l vinzi ulterior.
Cum au apărut aceste crestături? Pentru cei de la BeSafe cauza rămâne neclară până acum.
Problema ține de Holmbergs, nu de BeSafe. Este de înțeles că este frustrant pentru BeSafe să fie responsabil de scaun, în timp ce o altă companie investighează problema.
Hamurile de la Holmbergs pot fi personalizate cu detalii specifice pentru fiecare model de scaun. Dacă ne uităm la scaunele rear-facing populare de tip „suedez”, hamurile, adică sistemele de centuri, sunt foarte asemănătoare indiferent de brand. Cum de Stretch are probleme, dar niciun alt scaun cu hamuri de la Holmberg nu le are (NB- in România am avut astfel de situații și cu modelul One de la Axkid)? Nu avem un răspuns clar pentru acest lucru.
Cei de la carseat.se nu au măsurat lățimea centurilor modelului Besafe Stretch, dar s-a speculat că ar putea fi ușor mai late și/sau mai subțiri decât la alte scaune. Chiar dacă ar fi adevărat, nu pare relevant. De asemenea, s-a discutat despre unghiul sistemului de centuri atunci când este strâns, dar nici aceasta nu pare a fi cauza.
BeSafe Stretch este pe piață de aproape trei ani, iar zeci de mii de scaune au fost vândute. Numărul scaunelor afectate a fost extrem de mic până acum. În plus, sunt afectate doar scaune relativ noi. Dacă problema era comună, ar fi trebuit să vedem multe scaune mai vechi cu aceleași probleme.
Se poate specula, prin urmare, că o serie mai mică de hamuri de la Holmbergs a avut probleme cu plasticul în timpul producției.
Holmbergs controlează bine produsele lor, iar toate hamurile sunt marcate cu un număr de lot. Partea superioară a hamului are de obicei o etichetă albă, iar catarama din zona inghinală are atât o etichetă, cât și un număr ștanțat. Ar trebui să fie ușor de verificat seria sau lotul pentru diagnosticare.
CONCLUZIE
Dacă ai acest model, BeSafe Stretch verifică sistemul de centuri al acestuia și contactează urgent magazinul sau importatorul dacă observi crestături în plastic sau uzura țesăturii.
Noi te sfatuim ca, indiferent de brandul scaunului auto și cu atât mai mult dacă e vorba de un produs scump, să faci astfel de verificări referitoare la starea scaunului auto și a componentelor sale: sistem de centuri, prindere isofix, picior anti-recul, protecție impact lateral, ASIP să faci in mod regulat, ideal,măcar o dată pe săptămână, dacă nu înainte de fiecare drum. Nu de alta, dar ″shit happens″.
Vom ține și noi aproape și vă vom informa cum vor apărea actualizări.
NB: informațiile, explicațiile și interpretările și imaginile din acest articol sunt preluate de pe carseat.se.
Your Content Goes Here