Accesorii periculoase scaune auto copii

Un scaun auto bun, sigur si totodata confortabil pentru copil nu este intotdeauna ieftin. Acesta este motivul pentru care diverse companii cauta sa speculeze nevoia parintilor de a gasi variante ieftine pentru aceaste dispozitive de siguranta si lanseaza, fara prea multe cercetari preliminare tot felul de accesorii sau scaune de calitate discutabila si de cele mai multe ori extrem de periculoase.

Una din misiunile Fundatei Siguranta Auto Copii este aceea de a mentine vigilenta si de a alerta consumatorii din Romania atunci cand astfel de produse periculoase ajung sa fie comercializate si la noi.

Iata un exemplu de data recenta: Centura Smart Kid, centura deja comeercializata cel putin online in Romania.

Ce promite producatorul:

„Centura Smart Kid” ar trebui să facă inutil un scaun pentru copii.

 Dar testele de impact efectuate de ADAC arată că construcția nu protejează în mod adecvat copiii într-o coliziune frontală, iar riscul de rănire este mare. Prin urmare, centura suplimentară nu poate fi recomandată.

Legislatia spune asa: copiii cu vârsta de până la 12 ani sau până la o înălțime de 1,35 metri trebuie transportați într-o mașină în sisteme de reținere aprobate. De obicei, acesta este un scaun pentru copii. Motiv: centura de siguranță convențională nu este potrivită pentru copii . În cazul unui accident, acesta nu poate preveni în mod fiabil rănirile.

Pentru ce este utilă Centura Smart Kid?

Curea inteligentă pentru copii
O centură suplimentară ar trebui să facă centura vehiculului potrivită pentru copii ∙ © Consumentenbond

Sistemul de centuri „Smart Kid Belt” — este gandit să facă inutil un scaun obișnuit pentru copii și chiar să obțină aprobarea oficială pentru Europa. Principiul: centura suplimentară este atașată între centura obișnuită în trei puncte a vehiculului și astfel ajustează înălțimea centurii la dimensiunea copilului. Potrivit producătorului, copiii ar trebui să fie protejați la fel de bine ca adulții. Dar chiar este așa? Experții ADAC cu experiență au avut îndoieli și au verificat Centura Smart Kid în cooperare cu Stiftung Warentest.

În acest scop, au fost efectuate două teste de impact bazate pe accidentul frontal standard Euro NCAP la o viteză de 64 km / h – odată ce manechinul pentru copii de 1,15 metri a fost purtat doar cu centura de siguranță a vehiculului (nu este permis în Europa!) Și o dată cu s-a închis pe centura Smart Kid. În scenariul de testare corespunde cu cea a testului ADAC scaunului pentru copii .

Rezultatul este înspăimântător: în testul de impact ADAC, centura de poală a provocat taieturi adânci ale manechinului. Poate provoca leziuni interne foarte grave . În plus, designul nu reușește să țină centura superioară a vehiculului departe de gâtul sensibil al copilului. Și aici există riscul de rănire.

„Centura Smart Kid nu reduce stresul asupra manechinului”, spune Andreas Ratzek, expert în scaune pentru copii ADAC. În experimentul efectuat, nu s-a găsit nicio îmbunătățire în comparație cu asigurarea numai cu centura vehiculului. ” Prin urmare, centura Smart Kid nu poate fi recomandată . Un scaun convențional pentru copii oferă o protecție considerabil mai bună”, spune Ratzek.

ADAC recomandă un scaun pentru copii

Test ADAC Centura Smart Kid
Nicio funcție de protecție în cazul unui accident lateral cu centura Smart Kid ∙ © ADAC / Test und Technik

Ceea ce se aplică și unui impact lateral . Obrajii înalți din zona superioară a scaunului pentru copii previn rănirea gravă a capului și a vertebrelor cervicale. Dar sistemului de curele îi lipsește în totalitate această funcție de protecție. Prin urmare, ADAC și Stiftung Warentest avertizează împotriva utilizării produsului ca înlocuitor al scaunului pentru copii și recomandă în schimb un scaun pentru copii cu rezultate bune în cazul accidentelor frontale și laterale.

Recomandari de Siguranta ADAC

De ce este atât de important un scaun pentru copii?

Pentru a evita rănirea zonelor sensibile ale corpului (de exemplu, abdomenul), acestea nu trebuie expuse la sarcini mari în caz de impact. Centurile de siguranță trebuie, prin urmare, să fie ghidate în așa fel încât să rețină ocupantul doar pe oasele stabile. Pentru a îndeplini această cerință, nu este suficient , pentru a asigura copiilor cu centura de siguranta a masinii care este în trei puncte si gandita pentru adulți .

În timp ce oasele pelvine, osul pubian și ischiatic la un adult au crescut împreună pentru a forma un șold „rigid”, oasele șoldului la copii nu sunt încă osificate. Dacă centura apasă prea tare pe coarnele pelvine (care sunt semnificativ mai mici și mai flexibile în comparație cu adulții), centura poate aluneca în abdomen și poate provoca leziuni interne acolo. Prin urmare, un scaun pentru copii trebuie să devieze centura de susținere astfel încât să curgă cât mai jos posibil și să transfere o parte mai mare a sarcinii prin coapse.

Pentru o reținere optimă , centura trebuie să se potrivească strâns în jurul șoldurilor . Scaunul pentru copii trebuie să centreze copilul pe scaun, iar ghidajele centurii de siguranță trebuie să fie cât mai aproape de șoldurile copilului.

Este important să se utilizeze un scaun adecvat vârstei , înălțimii și greutății copilului .

Acest articol este preluat de pe site-ul oficial ADAC si tradus si adaptat in limba romana.

In sectiunea Alerte Europene RAPEX gasiti informatii si despre alte scaune auto periculoase.

Lasă un răspuns