In aceasta sectiune vom incerca sa va tinem la curent cu diverse Alerte Europene RAPEX (adica raportari ale unor scaune auto copii sau accesorii destinate caunelor auto copii raportate ca fiind periculoase prin sistemul European de Alerta Rapida)
Lionelo Jasper
Este vorba despre un scaun auto omologat conform standardului R44/04 din grupa I, II and III (9-36 kg).
Problema depistata este legata de tetiera, zona care nu confera protectia necesara capului copilului, putand rezulta ranirea grava a acestuia in caz de impact.
Acesta e motivul pentru care acest scaun auto a fost raportat ca fiind nesigur, tara raportoare fiind Olanda.
Iata si ce alte scaune auto periculoase disponibile, din pacate pe piata din Romania ar trebui retrase de pe piata, fiind marcate ca Alerta Serioasa conform alertelor emise de Comisia Europeana:
Avionaut Glider
Tara Raportoare: Slovacia
In caz de impact, centurile nu pot fi desfacute cu usurinta, rezultand probleme la descarcerare. Neconform cu standardul de omologare R44.04
Chipollino Comp
Tara Raportoare: Slovacia
Risc de rupere a carcasei de plastic si risc de deplasare mare a zonei capului in caz de impact, putand rezulta leziuni extrem de severe. Neconform cu standardul de omologare R44.04
Coto Baby Jazz
Tara Raportoare: Slovacia
Risc crapare carcasa in caz de impac, cu lezare severa zona capului si descarcerare ingreaunata in caz de impact
Concord X-Bag
Tara Raportoare: Slovacia
Produs neconform cu standardul de omologare R44-04 (risc lezare zona capului si coloana cervicala in caz de impact)
Măsuri: retragere voluntară de pe piață
BeSafe iZi Go X1
Tara Raportoare: Germania
Problema: atunci cand este folosit in combinatie cu baza Isofix, conexiunea se poate slabi in caz de impact, conducand la accidentarea copilului.
Măsuri: retragere voluntară de pe piață
Kinderkraft Mink
Tara Raportoare: Polonia
Problema: manerul este prost atasat de scaun, ceea ce poate conduce la detasarea scaunului si accidentarea copilului. Masura ceruta: retragerea de pe piata.
Pagina de retur pentru consumatori: https://kinderkraft.com/en/info
MamaLoes Ding Twist 360° Autostoel 0-36kg
Tara Raportoare: Louxemburg
Problema: in cazul producerii unui accident, acest tip de scaun nu reduce deplasarea inertala a corpului copilului putand rezulta ranirea grava a acestuia. Instructiunile de instalare nu sunt corcete ceea ce creste si mai mult riscul unei ranri grave. Scaunul nu este conform standardului de siguranta european UN/ECE No 44-04
Chicco Kiros baza Isofix i-Size
Tara Raportoare: Italia
Problema: mecanismul de blocare a scaunului auto nu functioneaza corespunator, ceea ce duce la detasarea scaunului de pe baza in cazul unui impact.
Măsuri: retragere voluntară de pe piață
Chair Assembly
Tara Raportoare: Olanda
Problema: in cazul unui acident, scaunul nu confera protectie copiilor cu inaltime mai mare de 139 cm. Nu este conform cu standardul european de siguranta UN/ECE No 44-04.
Nu există site de retragere voluntară de pe piață.
Kinderkraft I-CARE i-Size
Tara raportoare: Polonia
Problema: Unul dintre componentele de prindere a mânerului se poate slăbi. Scaunul poate să se detașeze de mâner în timpul transportului copilului, ceea ce poate duce la căderea acestuia și la răniri.
Măsuri luate de operatorii economici (Producător):
Retragerea produsului de la utilizatori finali
https://kinderkraft.pl/voluntary-exchange
Avionaut Bază Isofix Dock 2
Țara raportoare
Polonia
Descriere produs
Bază pentru scaun auto pentru copii. Date de vânzare: 24.04.2024 – 24.06.2024. Produs vândut online.
Problemă: Din cauza unei erori de instalare, scoica auto pentru copii poate să se desprindă de bază, ceea ce, în cazul unui accident, crește riscul de rănire.
Site pentru retragere
https://avionaut.com/voluntary-service-action-for-avionaut-dock-2-base/
https://avionaut.com/pl/dobrowolna-akcja-serwisowa-bazy-avionaut-dock-2/
Suport cap copii pentru scaun auto
Tară raportoare: Germania
Descriere risc
Din cauza curelei de susținere a capului, mișcarea capului copilului este restricționată în timpul călătoriilor cu mașina. În cazul unui accident de mașină, copilul poate fi expus unui stres sever în zona gâtului, ceea ce poate duce la posibile fracturi ale gâtului. Mai mult, cureaua poate aluneca și acoperi nasul și gura copilului, provocând sufocare.
Prevederi legale (la nivelul UE) și standarde europene față de care produsul a fost testat și nu a respectat conformitatea
Produsul nu respectă cerințele Directivei Generale de Siguranță a Produselor.
Măsuri dispuse de autoritățile publice (către: Producător)
Retragerea produsului de la utilizatori finali
Data intrării în vigoare: 28/06/2024
Măsuri dispuse de autoritățile publice (către: Producător)
Interzicerea comercializării produsului și orice măsuri conexe
Data intrării în vigoare: 28/06/2024
Iata si link-ul Comisiei Europene prin care puteti afla toate informatiile necesare pentru a putea contacta vanzatorul de la care l-ati cumparat, in cazul in care acesta nu va contacteaza direct:
Fundatia Siguranta Auto Copii isi propune sa va informeze la timp despre toate aceste tipuri de Alerta Europeana Scaun Auto Periculos, sau despre rezultatele ultimelor teste de impact independente efectuate de ADAC, WHICH sau Plus pentru ca bebelusul sau copilul dvs sa calatoreasca intotdeauna in conditii de siguranta!